
스트리밍 거대 기업인 Netflix는 지난 20년 동안 엔터테인먼트 산업에 혁명을 일으켰습니다. 1997년 리드 헤이스팅스(Reed Hastings)와 마크 랜돌프(Marc Randolph)가 설립한 넷플릭스는 DVD 대여 서비스로 출발했으나 이후 오리지널 콘텐츠를 제작, 유통하는 글로벌 미디어 기업으로 탈바꿈했습니다.
초창기
2000년대 초반 넷플릭스는 위기에 직면했습니다. Blockbuster와 같은 오프라인 비디오 대여점과의 치열한 경쟁. 그러나 고객이 월 정액 요금으로 우편으로 DVD를 대여할 수 있는 회사의 혁신적인 구독 기반 모델이 빠르게 인기를 얻었습니다. 2004년까지 Netflix의 가입자 수는 400만 명이 넘었고 기업 가치는 10억 달러에 달했습니다.
오리지널 콘텐츠의 부상
2013년 Netflix는 인기 시리즈 'House of Cards'와 'Orange is'를 시작으로 오리지널 콘텐츠를 제작하기 시작했습니다. 뉴 블랙." 이 쇼들은
Netflix, the streaming giant, has revolutionized the entertainment industry in the past two decades. Founded in 1997 by Reed Hastings and Marc Randolph, Netflix started as a DVD rental service, but has since transformed into a global media company that produces and distributes original content.
The Early Days
In the early 2000s, Netflix faced stiff competition from brick-and-mortar video rental stores like Blockbuster. However, the company's innovative subscription-based model, which allowed customers to rent DVDs by mail for a flat monthly fee, quickly gained popularity. By 2004, Netflix had over 4 million subscribers and was valued at $1 billion.
The Rise of Original Content
In 2013, Netflix began producing original content, starting with the hit series "House of Cards" and "Orange is the New Black." These shows were